De kern van deze oude 200-serie bestaat uit de zeer robuuste 2-liter dieselmotor met turbocharger welke een gemiddelde van 1:18 behaalt. Bij veel optrekken en afremmen verandert dit naar 1 op 13. Het bereik van deze auto ligt idealiter op een ruime 857 km zonder aan de pomp te hoeven staan, ondanks de turbo. Men heeft bovendien gekozen voor een handbak met 5 versnellingen. Af fabriek was deze goedkope 200-serie slechts voorzien van stuurbekrachtiging.
Gegevens per onderdeel
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.994 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
8V OHC |
Turbo |
ja |
Inspuiting |
directe injectie |
Roetfilter |
nee
|
Max. koppel |
170 Nm (bij 2.000 toeren) |
Max. vermogen |
86 pk (bij 4.500 toeren) |
|
63 kW |
Rijbereik & zuinigheid
Max. snelheid |
170 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
12,9 sec. |
Gemiddeld verbruik |
5,5 l/100 km |
Verbruik snelweg |
4,5 l/100 km |
Verbruik stad |
7,8 l/100 km |
Bereik
(NEDC)
|
857 km
|
Rover 200-serie 220 D Onderdelen
Body
Stoelen |
5 |
Lengte |
3,97 m |
Breedte |
1,69 m |
Hoogte |
1,42 m |
Massa rijklaar |
1.083 kg |
Laadvermogen |
517 kg |
Max. toegestane massa |
1.600 kg |
Kofferbak |
1.086 liter |
Dieseltank |
50 liter |
Wegligging en transmissie
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
2,50 m |
Draaicirkel |
10,4 m |
Velgmaat |
175/65TR14 |
Opties & standaard uitrusting
Veiligheid
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Extra's
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Verwante hatchbacks: