Dit type 200-serie is een kleine auto welke beschikt over een vrij respectabele 2-liter dieselmotor met turbocharger. Als we de fabrikant mogen geloven behaalt deze auto gemiddeld maar liefst 1:18. Op de snelweg kan dit afnemen tot 1:22. Ondanks de turbocharger behaalt deze wagen een goede 857 km zonder te hoeven tanken. De overbrenging verloopt via een handbak met 5 versnellingen. Af fabriek was deze Rover 200-serie alleen voorzien van stuurbekrachtiging. Optioneel was deze goedkope 200-serie te voorzien van ABS.
Algemeen
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.994 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
8V OHC |
Turbo |
ja |
Inspuiting |
directe injectie |
Roetfilter |
nee
|
Max. koppel |
170 Nm (bij 2.000 toeren) |
Max. vermogen |
86 pk (bij 4.500 toeren) |
|
63 kW |
Bereik & efficiëntie
Max. snelheid |
170 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
12,9 sec. |
Gemiddeld verbruik |
5,5 l/100 km |
Verbruik snelweg |
4,5 l/100 km |
Verbruik stad |
7,8 l/100 km |
Bereik
(NEDC)
|
857 km
|
Gegevens over de Rover 200-serie 220 D Chelsea 1999
Chassis
Max. Inzittenden |
5 |
Lengte |
3,97 m |
Breedte |
1,69 m |
Hoogte |
1,42 m |
Ledig gewicht |
1.083 kg |
Laadvermogen |
517 kg |
Max. toegestane massa |
1.600 kg |
Kofferbak |
1.086 liter |
Brandstoftank inhoud |
50 liter |
Wegligging en aandrijving
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
2,50 m |
Draaicirkel |
10,4 m |
Maat banden |
175/65TR14 |
Standaard uitrusting en opties
Veiligheidssystemen
ABS |
optie |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Comfort
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Hatchbacks vergelijkbaar met de Rover 200-serie 220 D Chelsea