De basis van deze wagen wordt gevormd door de krachtige 2.5 liter LX turbo aangedreven diesel van Toyota. Aldus de fabrikant, bereikt deze auto gemiddeld een verbruik van maar 1 op 13,9 km/l. Op de snelweg neemt dit af tot 1 op 15. Ondanks de turbo haalt deze betaalbare Hilux een geruime 1004 km zonder een bezoek aan de pomp. De overbrenging verloopt via een handbak met 5 versnellingen. Toyota heeft deze betaalbare Japanse auto jammer genoeg voorzien van een vrij sobere uitrusting, met alleen ABS en stuurbekrachtiging.
Algemeen
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
2.494 cc (2.5 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
343 Nm (bij 1.600 toeren) |
Max. vermogen |
144 pk (bij 3.400 toeren) |
|
106 kW |
Bereik en energie
Energielabel |
G
|
CO2 Uitstoot |
193 g/km |
Topsnelheid |
170 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
14,1 sec. |
Gemiddeld verbruik |
7,2 l/100 km |
Verbruik snelweg |
6,6 l/100 km |
Verbruik stad |
8,6 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1004 km
|
Gegevens over de Toyota Hilux Xtra Cabine 2.5 D-4D-F 2WD LX 2012
Body
Zitplaatsen |
2 |
Lengte |
5,26 m |
Breedte |
1,76 m |
Hoogte |
1,84 m |
Ledig gewicht |
1.755 kg |
Draagvermogen |
835 kg |
Max. toegestane massa |
2.590 kg |
Tankinhoud |
76 liter |
Onderstel & aandrijving
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
achterwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
3,09 m |
Draaicirkel |
12,2 m |
Velgen |
205/80R16 |
Standaard aanwezig
Veiligheidssystemen
ABS |
standaard |
Sperdifferentieel |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Comfort
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Andere pick-ups: