Onder de motorkap van deze auto ligt een heel solide 2-liter TDI turbodieselmotor van Volkswagen. Op papier haalt deze wagen gemiddeld maar 1 op 12,8 km/l. Bij overmatig optrekken en afremmen verandert dit naar 1 op 11. Ondanks de turbo haalt deze vrij prijzige Duitse wagen idealiter een flinke 915 km op een tank diesel. De overbrenging geschiedt middels een handbak met 6 versnellingen. Standaard is de Crafter Kombi helaas voorzien van een vrij kale uitrusting, met enkel traction control, keyless entry, ABS, stuurbekrachtiging en centrale vergrendeling.
Technische specificaties
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.968 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
300 Nm (bij 1.500 toeren) |
Max. vermogen |
109 pk (bij 3.500 toeren) |
|
80 kW |
Actieradius en milieu
Energielabel |
C
|
CO2 Emissies |
208 g/km |
Max. snelheid |
149 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
Onbekend |
Gemiddeld verbruik |
7,8 l/100 km |
Verbruik snelweg |
7,3 l/100 km |
Verbruik stad |
9,0 l/100 km |
Bereik
(NEDC)
|
915 km
|
Volkswagen Crafter Kombi L2H1 32 2.0 TDI Details
Chassis
Zitplaatsen |
2 |
Lengte |
5,91 m |
Breedte |
1,99 m |
Hoogte |
2,42 m |
Massa rijklaar |
1.905 kg |
Laadvermogen |
1.295 kg |
Max. toegestane massa |
3.200 kg |
Kofferbak |
5.500 liter |
Brandstoftank inhoud |
75 liter |
Onderstel en versnellingsbak
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
achterwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,67 m |
Draaicirkel |
13,6 m |
Banden |
235/65R16 |
Uitrusting en opties
Veiligheidssystemen
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Stabiliteitsregeling (ESP) |
standaard |
Traction control (ASR) |
standaard |
Sperdifferentieel |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Hill-start assist |
standaard |
Comfort
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Airconditioning |
standaard |
Verwante bussen: