Deze forse Transporter Double Cab kenmerkt zich als een sterke wagen uitgerust met een 140 pk 2-liter TDI turbodiesel welke gemiddeld maar 1 op 13,0 km/l behaalt. Ondanks de turbo haalt deze omvangrijke Duitse auto een kleine 988 km zonder aan de pomp te hoeven staan. De 7-traps tiptronic automaat maakt dat deze auto makkelijker te besturen is. Af fabriek is deze omvangrijke Transporter helaas voorzien van een vrij karige uitrusting, met slechts stuurbekrachtiging en ABS.
Specificaties per onderdeel
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.968 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
340 Nm (bij 1.750 toeren) |
Max. vermogen |
140 pk (bij 3.500 toeren) |
|
103 kW |
Rijbereik & efficiëntie
Energielabel |
G
|
CO2 Emissies |
208 g/km |
Topsnelheid |
172 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
12,5 sec. |
Gemiddeld verbruik |
7,7 l/100 km |
Verbruik snelweg |
6,6 l/100 km |
Verbruik stad |
10,1 l/100 km |
Actieradius
(NEDC)
|
988 km
|
Meer over de Volkswagen Transporter Double Cab L1H1 28 2.0 TDI 2012
Body
Max. Inzittenden |
5 |
Lengte |
4,89 m |
Breedte |
1,90 m |
Hoogte |
1,99 m |
Lege massa |
1.829 kg |
Laadvermogen |
971 kg |
Max. toegestane massa |
2.800 kg |
Laadruimte |
3.900 liter |
Tankinhoud |
80 liter |
Wegligging en aandrijving
Versnellingsbak |
7-traps tiptronic automaat
|
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,00 m |
Draaicirkel |
11,9 m |
Maat velgen |
205/65R16 |
Standaard aanwezig
Veiligheid
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Stabiliteitsregeling (ESP) |
standaard |
Traction control (ASR) |
standaard |
Sperdifferentieel |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Hill-start assist |
standaard |
Comfort
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Bestelwagens verwant aan de Volkswagen Transporter Double Cab L1H1 28 2.0 TDI