Onder de motorkap van deze zware Duitse auto ligt een stevige 140 pk 2-liter TDI turbodieselmotor van Volkswagen. In theorie behaalt deze wagen een gemiddelde van maar 1 op 13,0 km/l. Bij rijden op de snelweg kan dit afnemen tot 1:15. Ondanks de turbocharger haalt deze auto idealiter een goede 988 km zonder aan de dieselpomp te hoeven staan. De 7-traps tiptronic automaat zorgt daarnaast voor een soepele overbrenging van de kracht op de wielen. Ook beschikt deze grote Transporter Double Cab standaard over traction control, ABS en stuurbekrachtiging.
Algemene gegevens
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.968 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
340 Nm (bij 1.750 toeren) |
Max. vermogen |
140 pk (bij 3.500 toeren) |
|
103 kW |
Bereik en zuinigheid
Energielabel |
G
|
CO2 Uitstoot |
208 g/km |
Max. snelheid |
172 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
12,5 sec. |
Gemiddeld verbruik |
7,7 l/100 km |
Verbruik snelweg |
6,6 l/100 km |
Verbruik stad |
10,1 l/100 km |
Bereik
(NEDC)
|
988 km
|
Meer over de Volkswagen Transporter Double Cab L1H1 28 2.0 TDI Trendline 2012
Body
Zitplaatsen |
5 |
Lengte |
4,89 m |
Breedte |
1,90 m |
Hoogte |
1,99 m |
Lege massa |
1.829 kg |
Draagvermogen |
971 kg |
Max. toegestane massa |
2.800 kg |
Kofferbak |
3.900 liter |
Dieseltank |
80 liter |
Onderstel & transmissie
Versnellingsbak |
7-traps tiptronic automaat
|
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,00 m |
Draaicirkel |
11,9 m |
Maat banden |
205/65R16 |
Opties en standaard uitrusting
Veiligheid
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Stabiliteitsregeling (ESP) |
standaard |
Traction control (ASR) |
standaard |
Sperdifferentieel |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Hill-start assist |
standaard |
Elektronica
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Andere bestelwagens: