De essentie van deze riante Transporter Kombi bestaat uit een heel robuuste 84 pk 2-liter TDI dieselmotor met turbocharger van Volkswagen welke gemiddeld maar 1:15 behaalt. Bij veel starten en stoppen verandert dit naar 1:12. Ondanks de turbocharger haalt deze wagen in het gunstigste geval een ruime 1140 km zonder diesel te hoeven tanken. De overbrenging geschiedt middels een handbak voorzien van 5 versnellingen. Daarnaast heeft deze auto standaard een start-stopsysteem, cruise control, traction control en stuurbekrachtiging.
Algemeen
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.968 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
220 Nm (bij 1.250 toeren) |
Max. vermogen |
84 pk (bij 3.500 toeren) |
|
62 kW |
Prestaties en milieu
Energielabel |
F
|
CO2 Uitstoot |
179 g/km |
Topsnelheid |
146 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
21,1 sec. |
Gemiddeld verbruik |
6,7 l/100 km |
Verbruik snelweg |
5,9 l/100 km |
Verbruik stad |
8,4 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1140 km
|
Meer over de Volkswagen Transporter Kombi L2H1 28 2.0 TDI BMT Trendline 2012
Chassis
Max. Inzittenden |
7 |
Lengte |
5,29 m |
Breedte |
1,90 m |
Hoogte |
1,99 m |
Leeg gewicht |
1.876 kg |
Laadvermogen |
924 kg |
Max. toegestane massa |
2.800 kg |
Kofferbakinhoud |
6.700 liter |
Dieseltank |
80 liter |
Onderstel & aandrijving
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,40 m |
Draaicirkel |
13,2 m |
Banden |
205/65R16 |
Uitrusting & opties
Veiligheid
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Stabiliteitsregeling (ESP) |
standaard |
Traction control (ASR) |
standaard |
Sperdifferentieel |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Hill-start assist |
standaard |
Elektronica
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Cruise control |
standaard |
Start-stopsysteem |
standaard |
Andere bussen: