De Defender laat zich kenmerken als een stevige auto met een 122 pk 2.2 liter turbodieselmotor, welke een gemiddelde van 1:9 behaalt. In minder goede omstandigheden verandert dit naar 1:7. De actieradius van deze wagen beslaat een matige 654 km zonder een bezoek aan een pomp. Er is bovendien gekozen voor een handbak met 6 versnellingen. Standaard is deze auto jammer genoeg voorzien van een vrij basale uitrusting, met louter een schuifdak en 16 inch lichtmetalen velgen.
Algemeen
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
2.198 cc (2.2 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
360 Nm (bij 2.000 toeren) |
Max. vermogen |
122 pk (bij 3.500 toeren) |
|
90 kW |
Rijbereik en zuinigheid
Energielabel |
G
|
CO2 Emissies |
295 g/km |
Topsnelheid |
145 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
15,8 sec. |
Gemiddeld verbruik |
10,9 l/100 km |
Verbruik snelweg |
9,7 l/100 km |
Verbruik stad |
13,6 l/100 km |
Rijbereik
(NEDC)
|
654 km
|
Land Rover Defender 110 2.2 TD Station Wagon Commercial Rough Details
Koetswerk
Zitplaatsen |
2 |
Lengte |
4,79 m |
Breedte |
1,79 m |
Hoogte |
2,18 m |
Leeg gewicht |
1.987 kg |
Laadvermogen |
1.063 kg |
Max. toegestane massa |
3.050 kg |
Brandstoftank inhoud |
75 liter |
Wegligging en aandrijving
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
vierwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
2,79 m |
Draaicirkel |
12,8 m |
Velgen |
7.50R16 |
Opties & standaard uitrusting
Veiligheid
ABS |
standaard |
Traction control (TCS) |
standaard |
Extra's
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Airconditioning |
standaard |
Binnen
Stoelverwarming |
standaard |
Leren stuur |
standaard |
Lederen bekleding |
standaard |
Uiterlijk
Lichtmetalen velgen |
standaard |
Schuif of kanteldak |
standaard |
Metallic lak |
standaard |
Bestelwagens vergelijkbaar met de Land Rover Defender 110 2.2 TD Station Wagon Commercial Rough