De essentie van deze Britse 5-deurs bestelwagen wordt gevormd door een sterke 2.2 liter turbodiesel. Aldus de fabrikant, rijdt deze Britse wagen gemiddeld genomen 1:9. Bij overmatig optrekken en afremmen kan dit toenemen tot 1:7. Ondanks de turbo behaalt de Defender 110 een matige 654 km zonder een bezoek aan de pomp. Er is bovendien de keus gemaakt voor een handbak met 6 versnellingen. Standaard is deze auto jammer genoeg vrij karig uitgerust, met alleen 16 inch lichtmetalen velgen, schuifdak en airco.
Algemeen
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
2.198 cc (2.2 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
nee
|
Max. koppel |
360 Nm (bij 2.000 toeren) |
Max. vermogen |
122 pk (bij 3.500 toeren) |
|
90 kW |
Bereik en milieu
Energielabel |
G
|
CO2 Emissies |
295 g/km |
Max. snelheid |
145 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
15,8 sec. |
Gemiddeld verbruik |
10,9 l/100 km |
Verbruik snelweg |
9,7 l/100 km |
Verbruik stad |
13,6 l/100 km |
Rijbereik
(NEDC)
|
654 km
|
Gegevens over de Land Rover Defender 110 2.2 TD Station Wagon Commercial X-TECH 2011
Chassis
Stoelen |
2 |
Lengte |
4,79 m |
Breedte |
1,79 m |
Hoogte |
2,18 m |
Leeg gewicht |
1.987 kg |
Draagvermogen |
1.063 kg |
Max. toegestane massa |
3.050 kg |
Tankinhoud |
75 liter |
Wegligging en aandrijving
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
vierwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
2,79 m |
Draaicirkel |
12,8 m |
Velgen |
7.50R16 |
Opties en standaard uitrusting
Veiligheidssystemen
ABS |
standaard |
Traction control (TCS) |
standaard |
Extra's
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Airconditioning |
standaard |
Binnenkant
Stoelverwarming |
standaard |
Leren stuur |
standaard |
Buitenkant
Lichtmetalen velgen |
standaard |
Schuif of kanteldak |
standaard |
Metallic lak |
standaard |
Bestelwagens zoals de Land Rover Defender 110 2.2 TD Station Wagon Commercial X-TECH