De basis van de Primastar bestaat uit een heel robuuste 2-liter dCi turbodiesel. Men heeft bovendien gebruik gemaakt van een handmatige versnellingsbak met 6 versnellingen. Standaard is deze erg grote Primastar voorzien van vrijwel alle gemakken, met onder meer comfortabele lederen bekleding, airco en een start-stopsysteem.
Gegevens per onderdeel
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.995 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
300 Nm (bij 1.500 toeren) |
Max. vermogen |
115 pk (bij 3.500 toeren) |
|
84 kW |
Prestaties & efficiëntie
Energielabel |
G
|
CO2 Uitstoot |
198 g/km |
Max. snelheid |
160 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
15,1 sec. |
Gemiddeld verbruik |
Onbekend |
Verbruik snelweg |
Onbekend |
Verbruik stad |
Onbekend |
Gegevens over de Nissan Primastar L1H1 2900 2.0 dCi 115 Optima 2013
Chassis
Max. Inzittenden |
3 |
Lengte |
4,78 m |
Breedte |
1,90 m |
Hoogte |
1,96 m |
Ledig gewicht |
1.685 kg |
Draagvermogen |
1.265 kg |
Max. toegestane massa |
2.950 kg |
Laadruimte |
5.000 liter |
Tankinhoud |
90 liter |
Wegligging & aandrijving
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,10 m |
Draaicirkel |
11,8 m |
Maat banden |
205/65R16 |
Standaard uitrusting en opties
Veiligheidssystemen
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Comfort
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Airconditioning |
standaard |
Start-stopsysteem |
standaard |
Binnen
Lederen bekleding |
standaard |
Middenarmsteun |
standaard |
Uiterlijk
Elektrisch verstelbare spiegels |
standaard |
Bestelwagens vergelijkbaar met de Nissan Primastar L1H1 2900 2.0 dCi 115 Optima