De essentie van deze auto bestaat uit een vrij aangename 2-liter CDTi ecoFLEX dieselmotor met turbocharger van Opel welke een gemiddelde van maar 1:15 behaalt. Op de snelweg verandert dit naar 1 op 17. Ondanks de turbocharger behaalt deze omvangrijke Vivaro een flinke 1270 km zonder dat diesel tanken nodig is. De overbrenging verloopt via een handgeschakelde versnellingsbak voorzien van 6 versnellingen. Opel heeft deze wagen jammer genoeg redelijk kaal uitgerust, met enkel mooie lederen bekleding en centrale vergrendeling.
Technische gegevens
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.995 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
290 Nm (bij 1.600 toeren) |
Max. vermogen |
114 pk (bij 3.500 toeren) |
|
84 kW |
Actieradius & energie
Energielabel |
G
|
CO2 Emissies |
180 g/km |
Topsnelheid |
160 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
15,1 sec. |
Gemiddeld verbruik |
6,7 l/100 km |
Verbruik snelweg |
5,9 l/100 km |
Verbruik stad |
8,6 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1270 km
|
Opel Vivaro L1H1 2700 2.0 CDTi 114 ecoFLEX Onderdelen
Chassis
Stoelen |
3 |
Lengte |
4,78 m |
Breedte |
1,90 m |
Hoogte |
1,96 m |
Ledig gewicht |
1.685 kg |
Laadvermogen |
1.105 kg |
Max. toegestane massa |
2.790 kg |
Laadruimte |
5.000 liter |
Dieseltank |
90 liter |
Wegligging & transmissie
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,10 m |
Draaicirkel |
11,8 m |
Maat banden |
195/65R16 |
Opties en standaard uitrusting
Veiligheidssystemen
ABS |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Comfort
Centrale vergrendeling |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Start-stopsysteem |
standaard |
Binnenkant
Lederen bekleding |
standaard |
Andere bestelwagens: