Deze Franse 4-deurs bestelwagen laat zich omschrijven als een vrij economische auto met een 150 pk 2.2 liter HDi turbodieselmotor welke gemiddeld een verbruik van 1:12 behaalt. Op de snelweg neemt dit af tot 1 op 13. Ondanks de turbo haalt deze auto een kleine 1008 km zonder dat diesel tanken nodig is. Er is bovendien gebruik gemaakt van een handbak met 6 versnellingen. Af fabriek is deze zeer forse Franse wagen helaas redelijk karig uitgerust, met louter stuurbekrachtiging en ABS.
Algemene gegevens
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
2.198 cc (2.2 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
350 Nm (bij 1.750 toeren) |
Max. vermogen |
150 pk (bij 3.500 toeren) |
|
110 kW |
Bereik en efficiëntie
Energielabel |
B
|
CO2 Emissies |
229 g/km |
Topsnelheid |
160 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
Onbekend |
Gemiddeld verbruik |
8,5 l/100 km |
Verbruik snelweg |
7,5 l/100 km |
Verbruik stad |
10,7 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1008 km
|
Gegevens over de Peugeot Boxer L3H2 333 HDi 150 2012
Chassis
Stoelen |
3 |
Lengte |
6,00 m |
Breedte |
2,05 m |
Hoogte |
2,52 m |
Lege massa |
2.001 kg |
Draagvermogen |
1.299 kg |
Max. toegestane massa |
3.300 kg |
Kofferbak |
13.000 liter |
Tankinhoud |
90 liter |
Wegligging & aandrijving
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
4,04 m |
Draaicirkel |
14,1 m |
Maat banden |
215/70R15 |
Standaard uitrusting
Veiligheid
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Comfort
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Interieur
Lendensteun |
standaard |
Middenarmsteun |
standaard |
Boordcomputer |
standaard |
Buitenkant
Elektrisch verstelbare spiegels |
standaard |
Knipperlicht in buitenspiegels |
standaard |
Bestelwagens vergelijkbaar met de Peugeot Boxer L3H2 333 HDi 150