Deze Duitse auto laat zich omschrijven als een krachtige auto met een 164 pk 2-liter TDI turbodieselmotor welke gemiddeld maar 1:14 behaalt. Bij overmatig starten en stoppen neemt dit toe naar 1:12. Ondanks het gebruik van een turbocharger haalt deze wagen een keurige 968 km zonder dat diesel tanken nodig is. De overbrenging geschiedt middels een handbak met 6 versnellingen. Daarbij beschikt deze vrij prijzige wagen van VW standaard over stuurbekrachtiging, traction control en ABS.
Technische gegevens
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.968 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
400 Nm (bij 1.800 toeren) |
Max. vermogen |
164 pk (bij 3.600 toeren) |
|
120 kW |
Prestaties en efficiëntie
Energielabel |
E
|
CO2 Emissies |
197 g/km |
Max. snelheid |
160 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
Onbekend |
Gemiddeld verbruik |
7,4 l/100 km |
Verbruik snelweg |
6,9 l/100 km |
Verbruik stad |
8,5 l/100 km |
Actieradius
(NEDC)
|
968 km
|
Gegevens over de Volkswagen Crafter Kombi L1H1 32 2.0 TDI 2011
Body
Stoelen |
2 |
Lengte |
5,24 m |
Breedte |
1,99 m |
Hoogte |
2,42 m |
Lege massa |
1.876 kg |
Laadvermogen |
1.324 kg |
Max. toegestane massa |
3.200 kg |
Laadruimte |
4.400 liter |
Dieseltank |
75 liter |
Onderstel & aandrijving
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
achterwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,25 m |
Draaicirkel |
12,3 m |
Velgen |
235/65R16 |
Standaard aanwezig
Veiligheidssystemen
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Stabiliteitsregeling (ESP) |
standaard |
Traction control (ASR) |
standaard |
Sperdifferentieel |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Hill-start assist |
standaard |
Comfort
Centrale vergrendeling |
standaard |
Keyless entry |
standaard |
Elektrische ramen |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Airconditioning |
standaard |
Bussen in dezelfde klasse als de Volkswagen Crafter Kombi L1H1 32 2.0 TDI