De Vivaro onderscheidt zich als een heel solide auto uitgerust met een 90 pk 2-liter CDTi turbodiesel. Volgens de specificaties, haalt deze goedkope Duitse wagen een gemiddelde van maar 1:14. Bij overmatig optrekken en afremmen kan dit veranderen naar 1:11. Ondanks de turbo haalt deze wagen een nette 1172 km zonder aan de pomp te hoeven staan. De overbrenging verloopt via een handmatige versnellingsbak met 6 versnellingen. Opel heeft deze auto helaas redelijk kaal uitgerust, met louter stuurbekrachtiging en centrale vergrendeling.
Specificaties per onderdeel
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.995 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
240 Nm (bij 1.500 toeren) |
Max. vermogen |
90 pk (bij 3.500 toeren) |
|
66 kW |
Actieradius en milieu
Energielabel |
G
|
CO2 Uitstoot |
198 g/km |
Topsnelheid |
145 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
19,0 sec. |
Gemiddeld verbruik |
7,3 l/100 km |
Verbruik snelweg |
6,5 l/100 km |
Verbruik stad |
9,1 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1172 km
|
Details over de Opel Vivaro L1H1 2700 2.0 CDTi 90 2011
Body
Max. Inzittenden |
3 |
Lengte |
4,78 m |
Breedte |
1,90 m |
Hoogte |
1,96 m |
Lege massa |
1.685 kg |
Laadvermogen |
1.105 kg |
Max. toegestane massa |
2.790 kg |
Laadruimte |
5.000 liter |
Dieseltank |
90 liter |
Wegligging en versnellingsbak
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,10 m |
Draaicirkel |
11,8 m |
Banden |
195/65R16 |
Uitrusting en opties
Veiligheid
ABS |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Extra's
Centrale vergrendeling |
standaard |
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Binnenkant
Lederen bekleding |
standaard |
Bestelwagens zoals de Opel Vivaro L1H1 2700 2.0 CDTi 90