Deze zware wagen van VW laat zich omschrijven als een flinke wagen met een 180 pk 2-liter TDI turbodiesel. Wanneer men Volkswagen mag geloven haalt deze Duitse 4-deurs bestelwagen gemiddeld genomen 1:12. In minder goede omstandigheden neemt dit toe naar 1 op 10. Ondanks het gebruik van een turbo behaalt deze auto idealiter een flinke 948 km zonder een bezoek aan de dieselpomp. Men heeft daarnaast gekozen voor een handmatige versnellingsbak voorzien van 6 versnellingen. Daarbij is deze omvangrijke Duitse auto standaard uitgerust met traction control, ABS en stuurbekrachtiging.
Specificaties per onderdeel
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.968 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
400 Nm (bij 1.500 toeren) |
Max. vermogen |
180 pk (bij 4.000 toeren) |
|
132 kW |
Actieradius en zuinigheid
Energielabel |
G
|
CO2 Emissies |
216 g/km |
Max. snelheid |
188 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
10,4 sec. |
Gemiddeld verbruik |
8,0 l/100 km |
Verbruik snelweg |
7,0 l/100 km |
Verbruik stad |
10,3 l/100 km |
Bereik
(NEDC)
|
948 km
|
Meer over de Volkswagen Transporter Double Cab L1H1 28 2.0 TDI 4Motion Trendline 2012
Koetswerk
Stoelen |
5 |
Lengte |
4,89 m |
Breedte |
1,90 m |
Hoogte |
1,99 m |
Lege massa |
1.985 kg |
Draagvermogen |
815 kg |
Max. toegestane massa |
2.800 kg |
Laadruimte |
3.900 liter |
Brandstoftank inhoud |
80 liter |
Onderstel & aandrijving
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
vierwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,00 m |
Draaicirkel |
11,9 m |
Bandenmaat |
235/55R17 |
Standaard aanwezig
Veiligheidssystemen
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Stabiliteitsregeling (ESP) |
standaard |
Traction control (ASR) |
standaard |
Sperdifferentieel |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Hill-start assist |
standaard |
Extra's
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Andere bestelwagens: