De Transporter kenmerkt zich als een flinke wagen uitgerust met een 180 pk 2-liter TDI turbo aangedreven diesel. Wanneer we de fabrikant mogen geloven behaalt deze auto gemiddeld genomen maar 1:14. In de stad verandert dit naar 1 op 11. Ondanks de turbo haalt deze forse Transporter Double Cab bestelwagen in het gunstigste geval een ruime 1033 km zonder aan de dieselpomp te moeten staan. Hoewel deze Duitse 4-deurs bestelwagen ouderwets handgeschakeld is accelereert hij in wel 9,9 seconden van 0-100 km/h. Daarbij beschikt deze wagen standaard over traction control, ABS en stuurbekrachtiging.
Gegevens per onderdeel
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.968 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
400 Nm (bij 1.500 toeren) |
Max. vermogen |
180 pk (bij 4.000 toeren) |
|
132 kW |
Cijfers en milieu
Energielabel |
G
|
CO2 Emissies |
197 g/km |
Max. snelheid |
191 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
9,9 sec. |
Gemiddeld verbruik |
7,4 l/100 km |
Verbruik snelweg |
6,4 l/100 km |
Verbruik stad |
9,5 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1033 km
|
Volkswagen Transporter Double Cab L1H1 28 2.0 TDI Trendline Onderdelen
Koetswerk
Max. Inzittenden |
5 |
Lengte |
4,89 m |
Breedte |
1,90 m |
Hoogte |
1,99 m |
Ledig gewicht |
1.864 kg |
Laadvermogen |
936 kg |
Max. toegestane massa |
2.800 kg |
Kofferbakinhoud |
3.900 liter |
Tankinhoud |
80 liter |
Onderstel en aandrijving
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,00 m |
Draaicirkel |
11,9 m |
Velgen |
235/55R17 |
Opties en standaard uitrusting
Veiligheid
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Stabiliteitsregeling (ESP) |
standaard |
Traction control (ASR) |
standaard |
Sperdifferentieel |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Hill-start assist |
standaard |
Comfort
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Vergelijkbare bestelwagens: