Deze auto laat zich onderscheiden door een vrij prettige 2-liter TDI dieselmotor met turbocharger. Als we de fabrikant mogen geloven haalt deze wagen een gemiddeld verbruik van maar 1 op 13,6 km/l. Ondanks de turbo haalt de Transporter Double Cab een keurige 1033 km zonder dat diesel tanken nodig is. Hoewel deze zeer forse Transporter Double Cab voorzien is van een ouderwetse handbak accelereert hij in een kleine 9,9 seconden van 0 naar 100 km/h. Af fabriek is deze ruime 4-deurs bestelwagen helaas redelijk sober uitgerust, met slechts traction control, stuurbekrachtiging en ABS.
Algemeen
Turbodiesel
Cilinderinhoud |
1.968 cc (2.0 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Turbo |
turbo met intercooler |
Inspuiting |
common rail |
Roetfilter |
ja
|
Max. koppel |
400 Nm (bij 1.500 toeren) |
Max. vermogen |
180 pk (bij 4.000 toeren) |
|
132 kW |
Cijfers & energie
Energielabel |
G
|
CO2 Emissies |
197 g/km |
Topsnelheid |
191 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
9,9 sec. |
Gemiddeld verbruik |
7,4 l/100 km |
Verbruik snelweg |
6,4 l/100 km |
Verbruik stad |
9,5 l/100 km |
Geschatte actieradius
(NEDC)
|
1033 km
|
Meer over de Volkswagen Transporter Double Cab L2H1 28 2.0 TDI 2012
Chassis
Stoelen |
5 |
Lengte |
5,29 m |
Breedte |
1,90 m |
Hoogte |
1,99 m |
Lege massa |
1.915 kg |
Draagvermogen |
885 kg |
Max. toegestane massa |
2.800 kg |
Kofferbakinhoud |
4.500 liter |
Tankinhoud |
80 liter |
Onderstel & transmissie
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
6 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor & achter |
remschijven |
Wielbasis |
3,40 m |
Draaicirkel |
13,2 m |
Velgmaat |
235/55R17 |
Opties & standaard uitrusting
Veiligheidssystemen
ABS |
standaard |
Remassistent |
standaard |
Stabiliteitsregeling (ESP) |
standaard |
Traction control (ASR) |
standaard |
Sperdifferentieel |
standaard |
Airbag (bestuurder) |
standaard |
Airbag (passagier) |
standaard |
Hill-start assist |
standaard |
Elektronica
Stuurbekrachtiging |
standaard |
Andere bestelwagens: